Basisinkomen garandeert ondernemingswinst

Voordat het leefbaar Basisinkomen Gegarandeerd kan werken vereist het een economisch model dat efficiënt is en dient het een zeer specifieke regulatie te volgen. En net zoals men voedsel zou reguleren en het bijvoorbeeld als ‘veilig voor consumptie’ zou certificeren, zo zal men bedrijven als ‘veilig voor de economie’ moeten certificeren en hier binnenin zal men manieren moeten construeren om ervoor te zorgen dat bedrijven niet worden gebouwd op de ideologie van competitie, maar op het beginsel van profijt en kwaliteit.

Daarom zal de prijsvorming gecertificeerd moeten worden om voldoende en effectief te zijn om ervoor te zorgen dat ten minste het minimumloon uitbetaald kan worden aan werknemers en dat de bedrijfseigenaar winst maakt en de ingekochte hulpmiddelen betaald kunnen worden tegen een prijs die voor winst zorgt, om ervoor te zorgen dat het bedrijf meegaand is en dat de beweging van de omzetbelasting en btw ervoor zorgt dat zowel de regering als het Basisinkomen effectief is. Dan zal de consument in staat zijn om van bedrijven te kopen die voor een kwalitatief goed product zorgen, wetende dat ze participeren in een economisch systeem dat zorgt voor ieders individuele overleving met het garanderen van een Basisinkomen.

Dit te doen zal er uiteraard voor zorgen dat zaken als armoede en zaken als schuld en de vele psychologische kwesties die ontstaan vanwege de stress rond geld zullen beginnen te verdwijnen uit de maatschappij. En de echte vraag en aanbod zal gebaseerd worden op kwaliteit en voorkeur en volgens dat principe uiteraard, behoort het nodige onderzoek gedaan en gefaciliteerd te worden vóórdat men een nieuw product op de markt brengt om ervoor te zorgen dat je geen middelen verspild op een ‘zou kunnen’, maar dat je het eerder baseert op de effectieve presentatie van een product wat een markt zal hebben en dus gevraagd zal worden en vervolgens biedt men het aan.

Dus vraag eerst en dan aanbod. Dit kan vrij gemakkelijk gerealiseerd worden en dient het deel te zijn waar psychologie een rol speelt, waar men ervoor kan zorgen dat de manier waarop een persoon het product beoordeelt duidelijk omschreven wordt als iets waar ze mogelijk in geïnteresseerd kunnen zijn om te kopen en dat het geschatte marktaandeel wordt vastgesteld. Dat dit alles over en weer gecheckt is met de hoogte van de beschikbare inkomens – t.w. de beschikbare hoeveelheid geld in het budget van de consument – of het werkelijk realistisch is dat een dergelijk punt kan werken? En zo kan men ervoor zorgen en dus geen bedrijven openen die gegarandeerd zijn te mislukken omdat het gedegen onderzoek niet wordt gedaan en dus genereren de bedrijven die WEL functioneren voldoende winst wat men een mate van succes geeft waar een goede planning in zal voorzien.

Share